کتاب «چگونه سفرنویس شویم»، تألیف مشترک دان جورج و جانین ابرلی است که در سال ۲۰۱۷ میلادی توسط کمپانی معروف لونلی پلنت (lonely planet) منتشر شده و به تازگی با ترجمه‌ی سارا سادات مکیان، مجید حیدری و زهرا کوچکی مطلق از سوی انتشارات ایرانشناسی منتشر شده است و با همکاری سایت لست‌سکند، مجله گیلگمش و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری تهران در هفته گردشگری در باغ موزه قصر رونمایی می‌شود.

آرش نورآقایی و اشکان بروج، فعالان و متخصصان حوزه گردشگری، علی اکبر شیروانی، نویسنده، پژوهشگر هنر و گردآورنده‌ی سفرنامه‌های نشر اطراف، مسعود بربر، نویسنده، رونامه‌نگار، عکاس و گردشگر و سارا سادات مکیان، یکی از مترجمان کتاب، از سخنرانان این مراسم خواهند بود.

کتاب چگونه سفرنویس شویم مانند یک کتاب راهنما به علاقه‌مندان به سفرنامه‌نویسی و وبلاگ‌نویسی سفر کمک می‌کند داستان سفری منحصربه‌فرد بنویسند، همچنین به نویسندگان و بلاگرها نشان می‌دهد که چگونه مطالب خود را در مجلات، روزنامه‌ها، کتاب‌های چاپی و حتی به صورت آنلاین به چاپ برسانند.

این کتاب یکی از بهترین منابع در زمینه‌ی آموزش نویسندگی و بلاگری برای سفر است و از نویسندگی در مورد سفر برای مجلات و روزنامه‌ها گرفته تا وبلاگ‌نویسی و تولید محتوا برای وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را می‌توان در آن یافت.

شناخت روندهای سفر، فن‌های مصاحبه و یادداشت‌برداری، بازنویسی و خود ویراستاری، نویسندگی برای مجله، سفرهای مطبوعاتی و تسهیلات رایگان، نگارش کتاب، ایجاد وبلاگ و وبلاگ‌نویسی، واقعیت‌هایی درباره سفرنامه‌نویسی، درآمدزایی به‌عنوان یک سفرنامه‌نویس و… اطلاعاتی است که با خواندن این کتاب به دست می‌آورید.

مراسم رونمایی و فروش ویژه‌ی کتاب «چگونه سفرنویس شویم» تألیف مشترک دان جورج و جانین ابرلی، چهارشنبه ۱۰ مهرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن مارکوف، واقع در باغ موزه قصر، خیابان مطهری بعد از تقاطع شریعتی، خیابان پلیس، میدان پلیس برگزار خواهد شد.