خانه > رسانه‌نگاری > از من در رسانه‌ها > سرعت اینترنت خانگی ایران صد و چهل و چهارم شد

سرعت اینترنت خانگی ایران صد و چهل و چهارم شد

 سرعت اینترنت خانگی ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان صد و چهل و چهارم شد و کره جنوبی رتبه نخست را به دست آورد.

سرعت اینترنت خانگی ایران در میان ۱۵۲ کشور جهان پایین تر از کشورهایی مانند ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق و پاراگوئه قرار گرفته و پس از ایران تنها کشورهای لبنان، هائیتی، السالوادور، افغانستان، مالی، گواتمالا، زیمبابوه و یمن باقی مانده اند.

بر اساس گزارش واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست، ایران در میان ۱۵۲ کشور جهان پایین تر از کشورهایی مانند ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق و پاراگوئه قرار گرفته و پس از ایران کشورهای لبنان، هائیتی، السالوادور، افغانستان، مالی، گواتمالا، زیمبابوه و یمن باقی مانده اند.

این گزارش سرعت اینترنت خانگی هر کشور را بر اساس حداکثر عملکرد و سرعت  با واحد مگابیت بر ثانیه، طی ۳۰ روز گذشته ارزیابی کرده است که در این مقیاس ایران به عدد ۰.۶۱ دست یافته است.

کاربران کشور کره جنوبی از بالاترین سرعت اینترنت خانگی برابر با ۳۴.۳۱ مگابیت بهره می برند. پس از کره جنوبی کشورهای لتونی، جمهوری  مولداوی، ژاپن، سوئد و جزایر آلند قرار دارند. کشورهای توسعه یافته ای از قبیل سوئیس، آلمان، دانمارک، بلژیک و سپس فرانسه، آمریکا، روسیه، کانادا و انگلستان نیز در فاصله جایگاه ۱۵ تا ۳۳ قرار دارند.

بر اساس برآورد وبسایت اخبار فناوری اطلاعات ایران “ایتنا” قیمت اینترنت در ایران به طور متوسط ۳۳۰ برابر کره است که با در نظر داشتن سرعت متفاوت، قیمت اینترنت  ایران ۱۶۰۰۰ برابر سرعت معادل در کره خواهد بود.

منبع: فارس

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشود

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا