خانه > نوشتار > داستان > Redhead by the Side of the Road by Anne Tyler
Redhead by the Side of the Road by Anne Tyler
Redhead by the Side of the Road by Anne Tyler

Redhead by the Side of the Road by Anne Tyler

Redhead by the Side of the RoadRedhead by the Side of the Road by Anne Tyler
My rating: ۳ of 5 stars

مایکا، شخصیت اصلی داستان، مردی منظم و قانون‌مند و به اعتقاد دیگران وسواسی است که اجازه نمی‌دهد و دوست ندارد چیزی نظم دقیق و برنامه‌ریزی شده زندگی روزمره‌اش را به هم بزند، تا این که پسری به خانه او می‌آید و در قوانین روزمره و حتی روابط شخصی و عاطفی‌اش اختلال ایجاد می‌کند.
داستان فضای بسیار نرم و ملایمی دارد اما برخلاف اغلب داستان‌های این‌چنینی اصلا خالی از ماجرا نیست. خوشخوان است و با آهنگ خوشی پیش می‌رود. تقریبا همه شخصیت‌های داستان به خوبی پرداخته شده و زنده هستند. مایکای وسواسی، دوست دخترش که انتظار دارد مایکا دلخوری‌هایش را نگفته بفهمد، خانواده شلوغ و راحت‌گیر مایکا، پسری که به خانه‌اش آمده و حتی افراد مختلفی که مایکا برای رفع مشکلات کامپیوتری‌شان به خانه‌شان می‌رود. یکی از همین‌ها هم شخصیت دوست‌داشتنی اواخر داستان است که می‌شود سهم جدی‌تری در این داستان، (یا شاید داستان‌های بعدی آن تایلر) به او داد. تقریبا همه بخش‌هایی که به روابط انسانی مایکا (با دوست دخترش، با پسرک، با خانواده‌اش، با دختری که مشکل کامپیوتری دارد و …) به خوبی شکل گرفته و پرداخته شده‌اند. این ترسیم خوب و دقیق روابط انسانی به خوبی با ماجرا همراه شده و ترکیب این دو از داستان، اثری ورق‌برگردان ساخته است.
اگر دنبال داستانی باشید که به مسائل هستی‌شناختی بپردازد، اتفاقات خارق‌العاده در آن رخ بدهد یا سرشار از هیجان باشد، این کتاب مناسبی نیست. اما اگر داستانی درباره زندگی روزمره، با حس و حالی خوش، و البته نه چندان خالی از ماجرا و حوصله‌سربر دوست داشته باشید، این کتاب می‌تواند گزینه خوبی باشد.

View all my reviews

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشود

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا