خانه > رسانه‌نگاری > از من در رسانه‌ها > نقد و نظر: کتاب‌خانه استاد مرتضی ثاقب‌فر
نقد و نظر: کتاب‌خانه استاد مرتضی ثاقب‌فر

نقد و نظر: کتاب‌خانه استاد مرتضی ثاقب‌فر

ایران‌صدا- استاد مرتضی ثاقب‌فر، شاهنامه پژوه و جامعه شناس ، نویسنده و مترجم چندین مقاله و کتاب در زمینه های تاریخی و ادبی ، بامداد روز دوشنبه یازده دی ماه ۱۳۹۱ خورشیدی در گذشت.

جمعی از دوستان و نزدیکان استاد به احترام نیت قلبی ایشان، تصمیم گرفته‌اند تا کتابخانه‌ی شخصی وی را از خانواده‌ی محترم شان خریداری و کتابخانه‌ی عمومی‌ای به نام استاد ثاقب‌فر تأسیس کنند تا دسترسی علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخی و مراجع پایه ساده‌تر و آسان‌تر شود.

هیات مؤسس، کتاب خانه را تاسیس می کنند و کار مدیریت آن را به هیأت مدیره‌ای واگذار می‌کنند که به طور دوره‌ای توسط اعضای کتاب خانه انتخاب می‌شوند. بعد از آن، هیأت مؤسس فقط نقش نظارتی خواهند داشت. مرحله‌ی اول، خریداری کتابخانه از خانواده محترم ثاقب‌فر است که با سرمایه‌گذاری داوطلبانه‌ی همه‌ی علاقه‌مندان انجام می شود. بدیهی است که نام و نشان مهم‌ترین سرمایه‌گذارانی که خریداری و استقرار کتاب خانه را پشتیبانی می‌کنند، در لوح تأسیس کتابخانه به یادگار خواهد ماند. بعد از آن کتاب خانه در محلی مناسب مستقر می‌شود و احتمالاً با کمک داوطلبان، کار خدمات‌رسانی به مراجعان را انجام خواهد داد.

در این برنامه مسعود بربر (کارشناس مجری) به سراغ مسعود لقمان(از اعضا هیات موسس) و منوچهر پیشوا(مدیر نشر بلخ) رفته و از آن ها درباره وضعیت تاسیس گتابخانه استاد ثاقب فر پرس وجو کرده است.

برنامه نقد و نظر به تهیه‌کنندگی علی جعفری درباره کتاب‌خانه استاد مرتضی ثاقب‌فر را اینجا بشنوید:

[audio:http://iranseda.ir/Download/?Attid=855814&q=1]

و یا فایل برنامه را از اینجا دریافت کنید.

همچنین می‌توانید صفحه برنامه در رادیو ایران صدا را ببینید و فایل‌های نسخه کوتاه یا کامل آن را با سه کیفیت مختلف دریافت کنید.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشود

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا