خانه > امنیت بازی های المپیک چین را شرکت های آمریکایی تامین خواهند کرد

امنیت بازی های المپیک چین را شرکت های آمریکایی تامین خواهند کرد

در حالی که منتقدین وضعیت حقوق بشر در چین، می خواهند المپیک را به فرصتی برای اعتراض تبدیل کنند، چندین شرکت آمریکایی به چین کمک می کنند تا به تجهیزات پیشرفته امنیتی برای کنترل این تجمعات دست یابد.

منتقدین وضعیت حقوق بشر در چین می گویند زمانی که مردم سال نو را در کالیفرنیا با نمایش رز جشن خواهند گرفت، به راهپیمایی پشت خواهند کرد.

به گزارش لس آنجلس تایمز، چینی ها بازی های المپیک پکن ۲۰۰۸ را با یک راهپیمایی جشن می گیرند. در این مراسم، تجمع با هزاران گل میخک و رز آراسته خواهد شد و برنامه آتش بازی و بندبازی ۱۲۴ بندباز، برنامه رقص و چرخاندن فانوسک ها و کاغذهای زینتی برگزار می شود.

منتقدین دولت کمونیست چین امیدوارند این نمایش به مجموعه ای از اعتراضات تبدیل شود، اما به گزارش تایمز موفقیت چندانی در جلب نظر جامعه چینی ساکن آمریکا نداشته اند. کات چاو میزبان برنامه گفتگویی در تلویزیون KAZN-AM که برنامه هایش را از لس آنجلس پخش می کند می گوید: ” اکثریت چینی ها المپیک را از حقوق بشر مهم تر می دانند و فکر می کنند حقوق بشر پیشرفت خود را خواهد کرد.”

به گزارش تایمز، در حالی که برخی از منتقدین تصمیم دارند در حرکتی نمادین هنگام راهپیمایی به آن پشت کنند، برخی دیگر می خواهند نوشته هایی با مضمون اعتراض به وضعیت حقوق بشر در چین، به دست بگیرند.
از سوی دیگر به گفته نیویورک تایمز Honeywell، General Electric، United Technologies و IBM برای نصب سیستم های امنیت و نظارت عمومی که در المپیک پکن (تابستان ۲۰۰۸) و سایر تجمعات عمومی به کار چین خواهد آمد، فعالیت می کنند.

منتقدین می گویند شرکت های آمریکایی که به چین کمک می کنند تا به یکی از پیشرفته ترین سیستمهای نظارت عمومی دست یابد، در تجاوز به قوانین حقوق بشر سهیمند.

به نوشته تایمز، پس از کشتار معترضان در میدان تیان آن من چین در سال ۱۹۸۹، آمریکا شرکت های امریکایی را از تامین سیستم ها و ابزارهای کنترل و نظارت برای چین منع کرد.

جیمز مالونن مدیر مرکز پژوهش و تحلیل اطلاعات CIRA که یک پیمانکار دولتی برای تحلیل سیستم ها و برنامه های امنیتی است، به تایمز می گوید همکاری شرکت های آمریکایی به “روح قانون تیان آن من تجاوز می کند”.

تام لانتوس تحلیلگر آمریکایی و رییس خانه روابط بین الملل به تایمز می گوید بدیهی است، این شرکت ها که لابلای سوراخهای قانونی کشور وول می خورند تا فرصت بازاری المپیک را به سرمایه تبدیل کنند، چیزی از نجابت نمی دانند.

تایمز می گوید این شرکت ها ضمن تایید کلی اخبار مربوطه، نسبت به توضیحات بیشتر درباره فروش محصولات امنیتی بی میلی نشان داده اند.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشود

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا